zondag 17 april 2011

Cellulitis (Sinaasappelhuid) (review1)

Vandaag kom ik terug op een eerder blog over cellulitis, oftewel Sinaasappelhuid. Ik heb nu twee weken Weleda berkenolie gebruikt op armen en benen en in totaal driemaal gescrubt. Met Your shape heb ik veel oefeningen gedaan. Ik moet zeggen, de olie werkt prettig na het douchen op een nog vochtige huid. Het smeert goed uit. De geur is fris, je hebt meteen een goed gevoel. Na 2 weken kan ik zeggen dat de huid zachter is en er iets beter uitziet. Iets minder "winters". Ik schreef in mijn blog Voorjaar dat er vaak kleine rode bobbeltjes op je bovenarmen, benen en billen zitten. Dit zijn verhoornde haarzakjes, die verstopt zitten. Ook zitten er schilfers op armen en benen. Oftewel dode huidcellen. Dit is nu wel verdwenen, maar er zijn nog wel miniscuul kleine vlekjes. Afgelopen vrijdag had ik een beautydag met ondermeer een Rasul-behandeling. Een Rasul is bedoeld om de huid te reinigen en te verzorgen. Het combineert de voordelen van een modderbad en een aromatisch stoombad. Rasul werkt preventief, versterkt het immuunsysteem, ontslakt en ontgift het lichaam.Leuk om samen te doen met je zus of vriendin, je wordt heerlijk ingesmeerd met modder. Voor een heerlijke geur zijn er aromatische oliĆ«n aan toegevoegd. 20 minuten ontspannend genieten van een prachtige (nagebootste) sterrenhemel, warmte, ontspannenende muziek en de rust in de stoomcabine, daarna als een zomerse regenbui je huid schoon spoelen. Na dit oosterse ritueel voelt je huid zo zacht als een perzik.

Helemaal schoon en droog neem je plaats in de Hamam rustruimte om daar zorgeloos na te genieten van een kopje Turkse thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten